fredag 15 april 2016

Trevligt Botanbesök före regnet och därefter After Work med fina kolleger.


Jag hoppas att ni har en skön fredagskväll! 
Jag har precis kommit hem efter After Work med toppenkolleger.
Efter lite diskussioner fram och tillbaka angående vilket ställe vi skulle välja så hamnade vi på det nya hamburgerstället "Tugg Burger" ( heltokigt namn enligt mig) men häftigt ställe inrett i industristil och med supergoda hamburgare. 

Enligt herr Hellmo så var det helt klart en tiopoängare. Lite för stark dressing för min smak men annars supergott kött, smakrik guacomole, cheddar och sallad.  
Med trevligt sällskap, mycket att prata om, god mat och dryck så blev det en perfekt avslutning på arbetsveckan.

Innan jag träffade kollegerna så hann jag med ett besök på Botan.( Botaniska trädgården i Lund) 
Så vackert och vårskirt det är där nu. 



Blommande körbärsträd.

"Skunkkallan" luktade inte riktigt så illa som jag hade trott.
Ganska ståtlig blomma faktiskt.

"Det gör ont när knoppar brista".
Den här Magnolian är på väg att slå ut i full blom.

Framme på Tugg Burger blev det till att stå i kö en bra stund.
Otroligt populärt ställe det här. Häftig industridesign med fräcka detaljer i kombination med kristallkronor både utomhus och inomhus.  


Dags att hugga in på Mexicanaburgaren. 


Vårt lilla gäng helt omedvetna om fotografen.  

Häftig kombination av lampor.

Väl värt ett besök, men nu är det skönt att vara hemma igen och
att det finns tid kvar av denna fredagskväll.

Snart en kopp kaffe, "Mord i paradiset" på Tv och hela helgen framför sig.

Ha det fint och kram på er!
@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar