tisdag 6 juni 2017

Mat och dryck på kalaset.


Hej på er!

Jag glömde ju alldeles bort att berätta vad vi åt på vårt kalas i fredags. 
Eftersom jag vet att ni är många bloggläsare som gillar att 
läsa om mat, recept och tips, så håll tillgodo. 

Här kommer fredagens meny.

Vi inledde med fläder, citron- lime drink som serverades på altanen tillsammans med smördegsnurror med ost och wasabi, chips och olika sorters nötter.

Sen blev det buffe´med västerbottenspajer, grönsallad, kallskuret, krämig pastasallad (med kyckling, fetaost, soltorkad tomat, ruccola, majs, grädde, persillado, vitlök samt rostade solroskärnor), brieost, grönmögelost, kex, kuvertbröd,rädisor.
Rött och vitt vin. 

Till kaffet blev det olika sorters småkakor och mina hembakade 
prinsesstårtor med vit marsipan och avec.
     











Nu måste jag skynda mig här för vi får gäster till eftermiddagsfikat.

Kram så ses vi snart igen! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar