måndag 18 december 2017

Trevligt glöggmingel, igår den tredje advent.

Igår tände vi tredje ljuset i adventsstaken. 
Lite snö hade fallit under natten också för att ge lite extra adventsstämning. 

På eftermiddagen var vi bjudna på glöggmingel hemma hos goda vänner, ett stenkast hemifrån. Maken och jag traskade dit och mötte fyra andra vänner på vägen som också skulle dit. 

Min julkalender inköpt på Gleerups hänger med år efter år förstås. 
Detta år står den i köksfönstret! 

Den här fina ljusstaken fick jag av Jakob i julklapp förra året.
Den hade han köpt på "Illums" i Köpenhamn.
Den fungerar även som adventsljusstake.  

Dan och Maria hade dukat upp en massa gott åt sina gäster.


Här har jag tagit en bild i smyg på gästerna.

Nu är det måndagskväll och en sorts julgodis ska göras och en kaka ska bakas.
Helst ska jag hinna slå in en del julklappar också. Klockan åtta ska Johanna och jag se hur det gick för årets bönder och deras kärleksrelationer. ( på TV förstås)

Ha en fortsatt fin kväll och kram på er från @nneli! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar