torsdag 9 augusti 2018

Hemma hos Lingegårds på deras fina ställe.

 
Ja, då var lärarna också tillbaka på skolan.
Nu är det bara eleverna som fattas för att skolan ska vara komplett igen efter sommaren. Men det dröjer ca en vecka till. Igår var det uppstart för all personal och för alla stadier.
"Hot, hot, hot" var det denna en av årets varmaste dagar.
För att stå ut med värmen så försökte jag tänka på badet,
 som jag skulle ta i havet på kvällen.
 
Nedanstående bilder är från i fredags när vi var hemma hos herr och fru Lingegård. Här  serverades vi en läcker sallad med gott bröd i en fantastiskt vacker miljö. 
Mycket att prata om och många skratt som vanligt.
Jag hade med mig en björnbärspaj med vaniljsås till kaffet.   
      
 
Både Marie och Hans är inrednings och designintresserade och det gillas skarpt.


Här sitter Hans vid sitt egendesignade och egentillverkade vackra matsalsbord.

Och här står Marie vid en extra fin benved som lär få röda blad till hösten.
Nu har jag tyvärr glömt bort vad den heter......



Den goda salladen med charkuterier, mozarella, tomat, ruccola och balsamico.



Och nu har vi förflyttat oss till en annan av familjens alla uteplatser.
Här drack vi kaffe och åt paj och fortsatte vår trevliga samvaro.  

Jag har fastnat på en bild tillsammans med Hans.

Hans har tagit denna fina bild på maken!

No comments.

Tack kära vänner för en härlig eftermiddag i ert sällskap och i er vackra trädgård.  


Ha en fin dag alla kära bloggläsare och glöm inte att dricka mycket och hålla er i skuggan i alla fall en del av den varma dagen!
Kram
@nneli!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar