måndag 26 april 2021

Övernattning, morgonpromenad och en komplimang.

I tisdags var jag och hälsade på hos Johanna och Oliver efter jobbet. Oliver var iväg och kom hem lite senare på kvällen.  Johanna hade tillagat en jättegod vegetarisk lasagne, 
som vi åt i solskenet på balkongen.  Det var färska lasagneplattor, riven rödkål, 
bechamelsås, mozarella, en massa goda kryddor och sallad till. 
 Mmmm, så gott det kan vara med vegetarisk mat.    

Jag bestämde mig för att sova över, dels för att jag blev trött där på kvällen och dels för att kunna ta en tidig morgonpromenad i Botan ( Botaniska trädgården, för icke Lundabor) 
innan jobbet, på onsdagen. 

Helt ljuvligt och det var bara jag och ett hundägarpar där klockan sju på morgonen.    
Jag kan varmt rekommendera ett besök,  nu när körsbärsträden står i rosa blom, kungsängsliljorna blommar som bäst och tulpanerna håller på att spricka ut.   

Men innan denna naturupplevelse så fick jag både frukost och sällskap av dottern. 
Så här fint ljus var det i deras kök, när solen sken in på morgonen.  
    

                                    
                                Jag tog vägen via Plommonvägen för att känna den 
                                underbara doften av plommonträden.   
 




                                    Botaniska trädgården, denna tidiga aprilmorgon.   



                                 Jag läste i tidningen i helgen att denna gula skunkkalla nu tas bort
                                 från Botan, då den numera är en invasiv art.
                                 Jag hann med andra ord, precis få en bild på denna.   










                                                                Naturens egen lampa. Morgonsol.... 












                                    Jag fick en komplimang för min gröna elefantkjol. 
                                    Paret med hunden gillade den.....  Hehehe
                                    Kan Jonas Gardell ha elefantbyxor, så kan väl jag ha en kjol.    
                                  Utanför Botan har man dekorerat sin balkong med exotiska djur!

                                                         Ha en skön måndagskväll, kära ni!!  

                                                                                Kram  @nneli
                                  




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar