torsdag 29 december 2022

JULAFTON 2022!!!

Julafton blev lite annorlunda detta år, eftersom min svägerska och barnens kusiner firade jul i USA, tillsammans med släkten där. Sen testade mina föräldrar tyvärr positivt för Covid just på julafton. Vi blev alltså färre än vanligt kring vårt julbord, vilket var trist, men vi gjorde det bästa av situationen och fick en trevlig och fin julafton ändå. Våra barn var på plats och det var så trevligt att bara umgås med dem i lugn och ro.

Julfika framför Kalle Anka, som vanligt.
Jodå, tomten kom och vi fick alla en massa julklappar. Barnen fick flest förstås, men även maken och jag fick en massa genomtänkta och fina saker av dem. 
Jag ska berätta mer sen om årets klappar.

Johanna hade bakat biskvier och mjuk pepparkaka, som hon bidrog med till fikat. 







Julmaten är framdukad och det fanns i år följande att välja på: 
Långkål ( för första gången), Bröd, smör, ost, sallad, rödbetssallad, ägg,min inlagda cironsill och Brantevikssill, löksill, brunkål, skinka, prinskorv, Janssons frestelse, gravad lax ( brorsans bidrag), kallrökt lax, revben, coleslaw, rökt korv, kex och Brie.  


Jakob ställde upp på några bilder.


Salladskrans med ruccola, mozarellabollar, tomat, olivolja och lite balsamico. 


Jag hoppas att ni alla har haft en fin jul med era nära och kära.
Mina föräldrar är som tur är på bättringsvägen och så även Oliver,
som också insjuknat i Covid under julhelgen. 

Kram till er alla från mig
@nneli

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar