söndag 12 oktober 2014

En lille tur till......

Hej på er alla mina trogna och fina läsare!! 
En regnig söndag har vi vaknat upp till här, 
men det får vi tar när fredagen och lördagen har bjudit på toppenväder.

När jag berättade för maken om vår "Öresund Runt" resa i fredags blev han så inspirerad så han ville också göra denna lilla rundtur. Sagt och gjort, så fick det bli. 

På lördagseftermiddagen gav vi oss iväg.  
Som sagt, det var toppenväder och vi njöt av kultur, mat, glass, kakor
 och av varandras sällskap förstås.   



Även denna dag spanade jag in miniatyrstolar.
En liten rackare fick följa med hem och den visar jag lite senare. 

Livgardet i Köpenhamn huserar i denna fina byggnad. 

Vi hann med ett besök i denna vackra park också, belägen mitt i Köpenhamn.
Maken tittar fram i äppelportalen. 


No comments.



Söta miniäpplen.



Pastellfärgade hus.



Massor med folk även denna dag.


Exklusiv liten tehandel. Tack för tipset, Boel! 



Ett besök på vackra "Day Home". 



Och ett besök på Illums förstås.
Två dagar på rad besöktes detta mecka för inredningsintresserade.


Efter några sköna timmar i den "Kongelige Hufvudstaden",
 tog vi vägen över Helsingör hem. 


Då alla affärer nu var stängda strosade vi runt och tittade på vackra hus istället.


Här undrade Mårten och jag faktiskt "kan man verkligen bo så",men när vi såg röken från skorstenen och såg husets trädgård så blev intrycket ett annat. Riktigt cosy....

Tuborg och räkmacka på hemvägen.

Nu lämnar vi Danmark för denna gång. 


Fantastiskt vacker solnedgång. 

På tåget hem såg jag att mina nyinköpta irisar matchade tågets färger
 och kameran åkte fram (igen). 





Väl hemma igen njöt vi av danska wienerbröd
 och första delen av femte säsongen av "Downton Abbey".



De vackra irisarna har kommit på plats.  



Ni missar väl inte de nya avsnitten av "Downton Abbey"????
Klart att ni inte gör.....


Idag går jag härhemma och skrotar runt i nattlinnet fortfarande. Så skönt....

Jakob kommer hem och äter middag och det ska bjudas på  en av hans favoriträtter,
 nämligen helstekt kyckling med brun sås, potatis, inlagd gurka, gele, rödkål och ärter.

Vi hörs lite senare och då ska jag visa er den nya ministolen och de vackra rosorna som jag också köpte igår. 30 stycken i blandade färger.
Puh, vilket jobb att göra ny snittyta på alla dessa, men fint blev det.  

Kram/@nneli

1 kommentar:

  1. Klart att vi (maken och jag) inte gjorde...har ju totalt snöat in på denna serie ju...kalla mig gärna nörd men nästa år...nästa år...är det vi...maken och jag...som njuter när vi går runt i slottet...måste...måste...
    ;-) Kram från Skåneland

    SvaraRadera