torsdag 23 november 2017

Lite rött har smugit sig in här hemma.

Idag har jag städat en massa och tagit fram några adventsljusstakar. 
Det är ju så mörkt på kvällar och morgnar så vi behöver allt ljus som vi kan få. 
Och visst är det mysigt att tända adventsljusstakarna det första man gör när man har stigit upp på morgonen.

En röd lampskärm och några andra röda småsaker blev det också minsann.
Och plötsligt kom solen fram och det blev så ljust och fint. 

Jag tog en snabb kopp kaffe i solskenet och sen orkade jag städa lite till. 😊  
Nu är maken på julbord och dottern är ute och äter med några kompisar i Lund. 
Sonen träffade jag igår och han var glad, då han hade klarat av ännu en tenta.

Jag och katten roar oss med ganska enkla medel denna kväll. Lite kaffe och en bit ostkaka och snart är det "Bytt är bytt", som är ett riktigt kul program.  

Ha en fortsatt fin kväll, så hörs vi igen i morgon. 

Då är det FREDAG! 





2 kommentarer:

  1. Alltså den väggljusstaken är bara så fin. Har sneglat på en sådan i många år....Du har det så fint Anneli!!!

    Ha en fin fredag!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Tack kära Maria, så snälla ord.
    Jag kan bara säga köp en lampett av Malin Paulsson-Appelgren. Du kommer aldrig att ångra dig! Den är så fin och ger ett fantastiskt fint sken när den är tänd.
    En julklapp kanske... :) Ha en fin fredag och helg du också!
    Kram från Anneli

    SvaraRadera