måndag 13 november 2017

Underbart god och trevlig Fars Dags middag!

Hej alla denna kalla novemberkväll! 
Jag var precis ute en sväng och det lär bli 
några minusgrader även i natt Brrr......

Igår var vi hos mina kära föräldrar och firade Fars Dag med en jättegod middag.
Vi inledde med svartsoppa, vilket alla utom Johanna och jag åt. Även småttingarna Henning och Annabelle åt detta med nåja, ganska god aptit. 
Jag och Johanna åt sparrissoppa med färsk sparris och det var ett enkelt val.  

Måltiden fortsatte med kalkon med alla tillbehör.
Till dessert hade mor gjort en gammaldags knaprig äppelkaka med vaniljsås. 

När vi kom på eftermiddagen drack vi kaffe och åt den godaste av prinsesstårtor. 
Som vi sa, det var den godaste tårta som vi har ätit på lääänge... 

Mor hade dukat fint med Mon Amie skålar och fina duken.   


Johanna med den goda tårtan.

Henning och Annabelle. 


Kusifinerna Johanna och Annabelle.

Tack för en härlig eftermiddag/kväll med god mat och dryck och härligt sällskap.
Det är alltid lika mysigt att komma hem till er i mitt barndomshem.

Nu ska vi titta på " Vår tid är nu" och kaffet är precis klart.

Vi hörs i morgon! Kram från mig! 💚💚💚  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar