söndag 11 mars 2018

Boktips och körsbärskvistar.

Hej på er denna söndagskväll. 

Här har vi precis tittat på Mästarnas Mästare.
Den mesta tiden denna helg har annars gått åt för helgens målningsprojekt. 
Mest tid har maken lagt ned, eftersom han höll i penseln. Jag har mest hjälpt till att plocka undan saker, sortera och ställa tillbaka allt efter att färgen hade torkat.
Jag har även hunnit fixa middagar samt läsa ut två böcker. 
Bl.a nedanstående bok skriven av en jämnårig tjej, Käthe. 
Hon gick i min parallellklass på grundskolan. 

Boken är välskriven och tänkvärd på alla sätt. Den handlar om en familj med en brutal pappa. En tung bok, men svår att lägga ifrån sig.
Den andra boken som jag har läst är Lundaförfattaren "Karin Wahlbergs" senaste, 
"Lätta ditt hjärta" Denna gång är det inte i deckargenren. 
   
Jag har köpt ett fång med körsbärskvistar och hoppas nu på att de ska slå ut.

Här står Käthes bok "I varje liten del, vill jag inte likna dig". 




Jag skulle ju egentligen skrivit om söta Annabelles 12-årskalas från i fredags, men har inte kunnat lägga över bilder från kameran av någon konstig anledning.
Det får bli ett nytt försök i morgon.

Sov gott, det ska jag göra nu. Det blev nämligen ingen "nap" idag och det känns nu.

Vi ses i morgon!

Kramar från @nneli  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar