fredag 14 juni 2019

Avslutningsfest och sommaravslutning!!

 
I tisdags var det dags för alla årskurs nio elever att ha sin avslutningsfest. Denna fest gick av stapeln på Boklunden som vanligt, detta ställe som är så naturskönt beläget mitt i  Trollskogen. Jag som inte har missat en enda avslutningsfest sedan jag började på denna skola för snart åtta år sedan känner nu ägarinnan. Varje år blir det ett kärt återseende.
 
På bilen nedan är några av oss i skolpersonal/vaktgänget samlade. 
   
 
  

Mats var snäll och passade min väska. Hahaha....

De vackra buketterna på borden hade min kära vän, Karolina från
Länsmansgården Design ordnat!! Så snällt och omtänksamt. 

Mörkbladig alunrot, daggkåpa och vackra rosor i en finstämd kombination.  

En gång per år dricker jag hallonsoda och det är denna kväll.

Sara, Mats, Mattias och Ida vid vårt lilla personalbord.

Varje år är det exakt samma rätt som serveras.
Örtstekt kyckling med klyftpotatis, BBQ-sås, grönsaker och hembakat bröd.

Det smakade bra som vanligt!!

Och varje år utses, ÅRETS,  kung, drottning, snille, "hår of the år",
 spexare, glädjespridare och biff.    



Även desserten är exakt densamma varje år.
Glass med hembakad maräng och rikligt med chokladsås.

Fina lärartal.

Sara och Mats är nöjda efter sitt tal!


 
Mats hade i ett svagt ögonblick lovat en elev, att om hon höjde sitt mattebetyg,
 så skulle han "flossa" och så blev det! 

När dansen fortfarande var i full gång, mörkret lade sig över den fina omgivningen och när den röda mattan hade blivit lite lätt skrynklig, ja, då var det dags för mig och Sandra att bege oss hemåt efter en trevlig kväll med 90 glada ungdomar. 



Jens och Anders stannade och höll ställningarna ett tag till.........

Tack Boklunden för ännu en trevlig avslutningsfest!


I onsdags var det dags för läsårsavslutning med fina rektorstal,
glada och ledsna ( samtidigt) åk 9 elever, trevliga elevframträdanden i aulan,
"Den blomstertid nu kommer", god sommarlunch för all personal och allmän festyra. 


När man inte kan ha björkar och syrener i aulan p.g.a allergier,
 så kan man istället ha konstgjorda Gerbera som dekoration. Fint det också! 
 

Vackra buketter till alla de som nu ska gå i pension, testa annat arbete eller studera.  






Rektorerna Linda och Charlotte, för dagen matchande i marinblå klänningar önskar alla en härlig sommar innan sommarlunchen intas i matsalen.

Våra två manliga rektorer som matchade lika fint i marinblå kostymer.
 fastnade tyvärr inte på bild denna dag.   

Den varmrökta laxen var i år utbytt mot marinerad fläskfile´ med potatissallad, grönsallad och bulle med smör och Brieost. Fäscht och gott!

Alla jobbar minst en vecka till så denna dag var det endast eleverna som gick på ledighet. På torsdagen, igår var jag ledig och på fredagen arbetade jag på Nyvångskolan på f.m och på eftermiddagen var jag på en härlig utflykt tillsammans med kolleger, men mer om detta längre fram. 

Godnatt och sov gott! 

Kramar

@nneli    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar