onsdag 4 september 2019

Fika med trädgårdsvän!!

En av de varma kvällarna i förra veckan kom en trädgårdskompis hem till mig och hade med sig jättefina blommor som jag nu ska ta hand om och vårda ömt. 
Vi gick en trädgårdsrunda och sen blev det fika på altanen. Jag hade gjort smördegsbakelser med björnbär, skulle bara fixa något snabbt och vände ryggen till. Vad hände då? Jo, bakelserna blev brända och till kaffet fick det istället bli bullar med ost, plommonmarmelad. Detta uppskattades också av kvällens gäst, som tur var.
   


En enkel dahlia i ett champagneglas. 



Nu är det onsdag och jag har varit på kuratorsmöte och några andra möten idag.
Ikväll är jag i valet och kvalet om jag ska gå på filmvisning,
men det blir nog en skön kväll hemma. Det hoppas jag att ni också får!

Kramar från mig
@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar