torsdag 5 mars 2020

Författarmöte och god husmanskost hos mina föräldrar!

Hej på er denna första torsdagen i mars månad. 
Mars är ju en vårmånad, 
men vi får väl se om vädrets makter håller med om detta 
och bjuder på lite sol och kanske ljumma vindar! 

För några veckor sedan var jag och Johanna och hälsade på mina föräldrar.Vi blev bjudna på en våra favoriträtter, kålpudding med brun sås, potatis, rårörda lingon och inlagd gurka. Det finns dessutom ingen som lagar denna rätt bättre, än min lilla mor.

Men innan vi avnjöt denna måltid frotterade vi oss med en av Sveriges största deckarförfattare, Anders De la Motte som besökte Sjöbo bibliotek denna kväll. 

Vi fick en trevlig pratstund med honom innan hans föreläsning. 
Anders ger ut sin avslutande fristående del av fyra
i hans senaste romanserie och den heter "Våroffer".

Resten av kvällen umgicks vi med mina föräldrar, promenerade och 
hade en fin kväll tillsammans mitt i veckan. 

Idag är det torsdag och jag ska sätta igång med lite städning följt av ett eftermiddagsbesök hos sonen i Lund. Jag ska lämna lite flyttkartonger och annat inför hans flytt till storstaden Malmö på lördag. 

Ha en fin torsdag alla så hörs vi snart igen förstås! 

Kram från mig 
@nneli  


Två glada "prickar" , Johanna och kriminalförfattaren Anders De la Motte!

Johanna älskar kriminalare av alla de slag,
kriminolog och blivande jurist som hon ju är.
De hade en hel del att prata om. 



Mmmmm, kålpudding, love it!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar