fredag 6 augusti 2021

En finfin sommardag tillsammans med familj och släkt.

Förra torsdags på min lediga dag åkte Johanna och jag till mina föräldrar 
och umgicks, åt gott och hade det bra.  
Till middag åt vi kokt kyckling med nypotatis, currysås, purjolök och morötter. 
Johanna fick bestämma menyn och valde förstås, en av sina favoriträtter.
 
På e.m var vi i Ystad och besökte bl.a Åbergs Handelsträdgård. 
Så trist att de har gått i konkurs. Det gäller att passa på att åka dit, så länge de finns kvar. 
Där har man handlat mycket under årens lopp. Inget Ystadbesök, utan en sväng till Åbergs.
Det blev en del inköp bl.a fina små eucalyptusplantor. 

Därefter åkte vi direkt till Elfstrands krukmakeri, där det denna kväll var Allsång med den lokala gruppen, "Blandfärs". Kul namn med tanke på att gruppen,
  är ifrån Färs Härad och spelar blandad musik. 

Här mötte vi upp mina två morbröder och min moster.  Moster Ingrid bjöd sen på hemlagad och god kålpudding i sin mysiga trädgård. En massa prat, trädgårdstitt, kaffe och rulltårta blev det också. 

Johanna och jag stannade resten av kvällen och umgicks, tittade på Ernst och drack kvällskaffe i uterummet innan vi åkte hem.  Mysig dag!

Ha en fin lördag!

Kram
@nneli
          
Mors stolthet, ja förutom sina barnbarn då förstås. 
En jättestor Nerium som blommar så här fint.  


Dahlior, flox och riddarsporre, blommar också fint i rabatterna.  

Och en clematis "Jackmani" som hon har fått av mig en gång i tiden.

Nedanstående bilder är från Albert Elfstrands gamla krukmakeri.  



Hans gamla drejskiva.

Några av alla Alberts alster. Vi kände honom när han var verksam
och besökte honom lite då och då, här på krukmakeriet.

Både jag och min mor har ganska många saker, som han har gjort. 

Och sen blev det ALLSÅNG! Taubelåtar, "Sofia dansar gogo" ( jag kan hela, sedan barndomen)  och lite klassiskt blev det i det blåsiga, men ändå sköna sommarvädret..  





Nu har vi landat i min moster och morbrors trädgård . 
Så trevligt. 



Kära moster Ingrid.

Och min skojige morbror Arne, som är 84 år.

Han har denna keps, kaxig. Hehehe..... 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar