tisdag 10 juli 2012

Lite stök i köket en regnig och blåsig sommardag.

Vaknade ganska tidigt idag och insåg direkt att idag blir det inget solstolsväder. Regn och blåst och vad passar då bättre än att fylla frysen med lite hembakat inför kommande fikastunder.


Bullar med god marmelad till.  Mmmm.

Det blev diverse bakverk och medan bulldegen jäste så passade jag på att sortera mina bak och mat-recept. Jisses, vad mycket man samlar på sig. Idag åkte en hel del i soptunnan. Fortsatte av bara farten att städa i lite flera kökslådor.

Nu har jag kopplat av med en kopp kaffe och lite nybakat och lyssnat på Sommar,sommar i P1. Min kära dotter Johanna har hjälpt mig att fixa lite med bloggen. Nu ska jag försöka lägga upp några bilder.
Ha en fortsatt fin e.m, denna lite höstlika julidag,så hörs vi snart igen!
Spröda och underbart goda till en kopp te eller kaffe.

     De här söta kattmuggarna har jag köpt i Paris. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar