lördag 6 september 2014

Stockholm i mitt hjärta!











Lördag och underbart väder och jag hoppas att ni njuter av er dag! 

I torsdags var jag som sagt i Stockholm och hade en finfin och innehållsrik dag. Jag tog en av mina årliga dagsturer till Stockholm på egen hand. Liten "husmorssemester" kan man kalla det. 

Det blev lite shopping förstås, lunch på mitt favoritställe på Östermalm, skön båttur ut till Djurgården, besök på ABBA-museet, fika på Rosendahls trädgård, lång promenad i solskenet tillbaka till stan längs vattnet, korta men mycket trevliga samtal, med två kändisar (och vilka det var avslöjar jag i nästa inlägg) och en njutbar timme på Svenskt Tenn.         
MOOD Gallerian är en ny favorit med många trevliga affärer och fin inredning. 

Gammal favorit.


Leilas fina affär för bakintresserade finns på MOOD och är så söt. 




Här finns även Pernilla Wahlgrens lilla butik.

Jag tog som sagt en liten skärgårdsbåt ut till Djurgården i det underbara vädret. Sommarvärme och en helt molnfri himmel i en av världens vackraste städer.
Inte fel en helt vanlig torsdag, kan jag berätta.


Vid Gröna Lund hoppade jag av och precis bredvid där ligger ABBA-museet, som var ett av mina mål denna dag.



En ung Björn.... och nedan är det Tore Skogmans dotter, 
nej förlåt Agneta Fältskog förstås.
En liten Benny!

RING, RING


                                       







                                           I nästa inlägg kommer mina kändismöten och en hel del annat.
                                           
                                           Nu ska jag sola näsan en liten stund. 
                                           Jag ska även fixa klart med dukning och annat inför kvällen då årets                                                  cykelfest går av stapeln.   
                                           VI SES SNART!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar