tisdag 10 juli 2018

Besök hos mina föräldrar och hos min moster.

Hej på er alla mina läsare!
Har ni haft en bra dag idag?
 
Andra semesterdagen här inleddes med ett tidigt (vid sex-tiden) 
besök på en byggfirma med släp och allt.
På hemvägen köpte jag bullar och lite annat gott med hem till frukosten. 
 
När man går upp så här tidigt på en semesterdag då måste man "sova middag" och så blev det. Jag lyssnade även på "Dagens sommarpratare", som idag var den stackars pappan som miste sin 11-åriga dotter vid Drottninggatans terrordåd.
Stackars, stackars dem!
 
Nu ska vi snart äta middag och det fanns ett önskemål om kyckling med currysås och ris och det blev det och det blev riktigt gott.
 Fem regndroppar har det också kommit,
men mer ser det inte ut att bli idag heller. 
 
Igår var jag och Johanna och hälsade på hos mina föräldrar. Vi umgicks och hade det trevligt som vanligt. Fick god mat och till fikat åt vi min medhavda gräddtårta med citron och blåbär. Vi bjöd även min moster Ingrid på fika och pratstund. 
 
Innan vi åkte hem så var jag en sväng och hos moster Ingrid och Bosse
för att titta i deras trädgård. 
     
Fina dubbla vallmo hos moster. De ska jag få frö av till hösten.
 
Här sitter systrarna, min mor och min moster Ingrid.

Väldoftande kaprifol!

Mors fantastiska lilja som nu är fullt utslagen! 

Hortensia i olika nyanser.

Så fina trots den extrema torkan.

Bägarranka i ljuvaste rosa.

Och här är mosters björnbärsodling.

Får jag presentera Grålle.
 

Moster och morbrors ställe. 


Nu ska jag ta en rask promenad innan det
är dags för semifinalmatchen i fotboll, kaffe och glass.

Ha en fin kväll och kram på er! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar