onsdag 30 oktober 2019

God lunch hemma hos en kollega!!

Hej alla! 

Ungefär en gång per månad har jag och mina kuratorskolleger handledning för en 
helt fantastiskt klok, duktig och trevlig handledare. Liv heter hon. 

Vi turas om att ha med oss bröd, smör och pålägg också bjuder Liv på gott kaffe och klokskap. En mycket bra fördelning, tycker vi alla.   


Bakom den fina flamingoblomman tittar Maria fram,
en av alla mina glada kuratorskolleger.  

Efter senaste handledningen blev vi hembjudna till Maria på en god lunch.
Goda pajer, sallader, gott bröd och dressing. Därefter blev det te och choklad.   


Här satt vi och åt, pratade, skrattade och hade det hur bra som helst!!

Maria har dukat fram! 

Den fina tavlan som matchar ljuslyktorna perfekt, har Maria själv målat. 


Tack Maria och ni andra för några trevliga timmar, som vanligt när vi ses.

Idag är det onsdag och Johanna har tentat och känner sig lättad efter intensivt pluggande. Jag har jobbat och fått undan mycket nu dessa dagar när elever och lärare har höstlov. Jag har faktiskt haft en del elevbesök också. 
De hade inget emot att komma på lovet,
eller så var de tvingade av sina föräldrar. Hehehe......

Ikväll blir det god ugnsstekt lax med Olivers mormors goda sås till.
Senare ikväll bänkar vi oss framför "Bonde söker fru förstås".
Tittar ni , eller? Vi har inte missat en enda säsong sedan
den började för massor med år sedan.
Det är den enda dokusåpan som jag inte vill missa.

Jag ska faktiskt även titta på "Systrarna Graaf" och ibland ser jag Wahlgrens också.
Om sanningen ska fram så blev det ju faktiskt några stycken. 

Nåväl, ha nu en fin kväll alla och må så gott!

Kramar
@nneli  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar