torsdag 10 oktober 2019

Höstmarknad och mys hos mina föräldrar.

I lördags var det höstmarknad i min uppväxtort och detta kombinerade jag med ett besök hos mina föräldrar. Jag överraskade min mor som inte visste om att jag skulle komma. Och tänk att jag hittade henne där på marknaden bland alla höstmarknadsbesökare. Sen sprang vi även på min morbror och fick oss en pratstund med honom. Tänk, slumpen, va.... 
Vi strosade runt i det ljuvliga vädret och insöp marknadsstämningen och pratade med gamla och nya bekanta.  

Lite inredning fanns det, se nedan....
      


Munkar förstås. Jag "känner" numera försäljaren. Hehehe........  

Kaffe med stil!

Och här står mor och hennes bror och funderar över vad de ska köpa.
Ål, rökt whiskykorv eller kanske en burk sill till jul.... ? 


Efter marknadsbesöket åkte vi hem och åt en god gulasch med gott bröd och ost, följt av kaffe och munkar.

Rosorna blommar fortfarande så här fint i mina föräldrars trädgård.  


Och passionsblomman både blommar och har satt frukt, ser ni passionsfrukten??
Så spännande att följa dess utveckling.

Och Fritz blev som vanligt glad när jag kom, även om han inte ser så glad ut på denna bild. Hehehe...

 Mmmm, så gott!

Efter några trevliga timmar i föräldrarnas sällskap så körde jag hemåt igen för att svida om inför kvällens festligheter.

Nu är det torsdag och snart blir jag upphämtad här för att åka och hälsa på en f.d kollega, vilket ska bli så trevligt!!

Kram på er och ha en fin torsdag!!
@nneli  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar