måndag 23 december 2019

Julklappsinslagning, nyfiken katt, julgran och boktips!

Granen står så grön och grann i stugan........
Jodå, granen är sedan några dagar tillbaka klädd och på plats.
I år fick övriga familjemedlemmar helt plötsligt rösträtt och valet föll på en kungsgran. Jovisst, den är ståtlig och den barrar mindre, men jag saknar rödgransdoften.
Idag ska jag duka bordet till julaftonens firande, så ikväll äter maken och jag nygriljerad skinka (på mitt hembakade grovbröd) framför TV:n. 

Nu ska jag äta frukost och läsa tidningen. Lite matlagning inför i morgon ska det bli idag, men också lite avkoppling i form av en julfilm och lite läsning i min julbok 
" Julafton på den lilla ön i havet" av Jenny Colgan, vilken varmt kan rekommenderas om man gillar den genren. 

Ha nu en fin dag, så hörs vi igen lite senare! 
Kram
@nneli
   

Mina loppisfyndade, riktigt gamla julgranskulor. Jag köpte dem i somras och alla dessa 12 kulor kostade mindre än vad en kula kostar på antikmässor.  


Här slår Johanna in alla sina julklappar och det är inte få det!!!
Hon slår in alla med smak och finess och har ett otroligt tålamod.
Vi fick sitta i olika rum och slå in våra paket då någon annars kunde tjuvkika. 








Glöggmys framför TV:n har vi förstås också hunnit med.
Här var det "På spåret" som man ju inte kan missa!!!



En mycket nyfiken katt spanar in årets julklappar!







Från Musses synvinkel.



Så mycket fint i Allt i hemmets julspecial!
Älskar julmagasin och har hur många som helst som jag samlat under årens lopp.  


En gammal favoritbok, som verkligen står sig genom åren.
Underbara bilder och många fina recept och tips!


Ooch den här lilla fina julboken läser jag alltså just nu mellan allt fixande. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar