lördag 28 december 2019

Österlenbesök och min girlang av buxbom!!

Så skönt med lediga dagar! Idag har vi varit på Österlen och där bjöd maken oss på 
en av sina paradrätter från matlagningskursen, 
helstekt vitpepparkryddad ryggbiff med cognacssås och krämig potatisgratäng. 
Det blev även en promenad och lite fika förstås.   

Ikväll har vi tittat på, "Ett päron till farsa på semester i Europa"
 och det blev många härliga skratt åt denna tokiga familj. 
Jämfört med familjen Griswold känner man sig ju faktiskt ganska normal.

Vi gör vårt bästa för att äta upp julgodis och kakor nu här hemma 
och en del tog jag med till svärmor idag. 
Mors goda mandelmusslor har jag sparat och de  ska i år ätas 
med lemoncurd och grädde, vilket ska bli spännande att testa.

Det julpynt som jag är mest nöjd med detta år,
 är nog min buxbomgirlang i vårt burspråk och den får hänga kvar ett tag till.
Sen tänker jag placera den runt dörren på lusthuset.

Nu ska jag se den sista kvarten på "Stjärnorna på slottet", som vi missade tidigare. 

Kram och sov gott!
@nneli  










Tittade till sommarhuset idag som hade lite frost på taket.  

Hamnen 2019-12-28.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar