tisdag 18 februari 2020

Min nya passion.

Hej på er denna kalla och blåsiga februaridag! 

Idag var vi ganska få på mitt arbete eftersom det är sportlovsvecka och alla lärare och elever är i skidbacken eller kanske inte alla, men de är i alla fall inte på skolan denna veckan. Vi var några som höll ställningarna. Vi fick idag träffa en kollegas söta bebis och dessutom har det pågått ommöblering hos några kolleger idag. Jag har dessutom fått en hel del administrativt arbete gjort. En bra arbetsdag helt enkelt. 

Dagens inlägg handlar mest om mitt nya intresse eller hobby, att köpa gamla dockhus och renovera och inreda dessa. Jag köper oftast dessa med möbler och prylar som jag sedan klär om, målar och fixar tills de blir i min stil. 


Detta har blivit lite av en ny passion hos mig. Jag gillar ju inredning som ni vet och jag har ändrat om och möblerat om ganska mycket i vårt hem under alla år. Strax efter jul i år köpte jag mitt första dockhus av en vän och där inledde jag min nya karriär som inredare av minihus. Jag har nu under ca 1 månad renoverat, målat,tapetserat och inrett fem små dockhem. Men nu ska det inte bli fler. 
  
Jag har ju ganska länge varit intresserad av andras fina miniatyrhem och senast i somras var jag på en stor utställning på Katrinetorp i Malmö och tittade på helt fantastiska objekt. Jag tänkte då att så kul det skulle vara att ha ett eget sådant hus någon gång. Jag hade ett dockhus eller dockskåp (som man kallade sina små Lundbyhem) när jag var liten. Det inredde jag och lekte mycket med. 
Fina lampor och möbler i teak hade jag och t.o.m en Äggetfåtölj med pall 
(design Arne Jacobsen.) Den stolen älskade min lillebror att gnaga på och märken efter hans små tänder finns förstås kvar,som ett minne än idag. Hahaha....

  
Nu ska jag titta på "Golddigger", en serie som verkar riktigt bra! 

Ha en fin kväll och kram från mig
@nneli

      



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar