tisdag 11 februari 2020

Trevliga vänner på middag och nu tillverkning av en kakelugn. !!

Hej mina följare, hoppas att allt är bra med er!

I fredags hade jag fyra kära vänner på middag här hemma. 
Jag skyndade mig hem efter jobbet för att laga min lilla trerättersmiddag. 
Vi inledde med en hummersoppa med räkor och vitt vin, sen blev det italiensk kycklinggratäng med klyftpotatis, sallad och rött vin. Desserten blev en italiensk citronmarängpaj. Ja, det blev mycket italienskt på bordet idag, 
vilket uppskattades av gästerna.

Vi hade precis som vanligt massor att prata om, då allt som vi har gjort och varit med om sen sist vi sågs ska ventileras och även mycket annat. 
Ett och annat boktips hör också till förstås.  

Tack kära ni för att ni kom och förgyllde fredagskvällen. 

Jag dukade för första gången med mina nya fyrkantiga tallrikar av märket 
"Villeroy Boch" som jag är så förtjust i. 
Jag har både förrättstallrikar  och mattallrikar och jag 
köpte dem av en av mina följare på instagram. TACK!!  



Enkel bordsdekoration i form av murgröna och en bukett vitsippor från trädgården.


Marängtopparna har fått en liten stund i ugnen.

Ha en fortsatt fin kväll alla ni!!

 Här pågår tillverkning av en kakelugn som Johanna och jag hjälps åt med.
 Snart kommer Oliver och då blir det kaffe och vaniljhjärtan,
en liten försmak inför Alla hjärtans dag på fredag!
Jodå, ni ska få se kakelugnen, jag lovar!

Kram
@nneli


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar