tisdag 13 september 2022

Älskar trädgården!



Åh, vad jag älskar vår trädgård! Att ta en runda här varje morgon och sen direkt när man kommer hem efter jobbet, är verkligen en lisa för själen. Oftast blir det dessutom med sällskap av min ständige följeslagare, Musse, vår lilla katt. Så länge det går innan höstkylan kommer, så blir det en lässtund utomhus på kvällen.  

Dessa fina septemberkvällar är en bonus, minsann!  

Kärlekspelargon i finaste rött!! 


Och en klarblå hortensia!! 


Min tvåfärgade Hibiscus är en annan favorit! 



Runt flaggstången har jag planterat en liten buxbomhäck som ska växa till sig.
Här står även doftande rosor i vitt. De har blommat över för i år,
men var som bäst under försommaren.  


Luktärter ska jag som sagt, så massor av nästa år. 











En för mig helt ny dahliasort, lite annorlunda, men fin.

Ha en bra kväll och kram från mig

@nneli 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar