onsdag 7 september 2022

En ny och älskad kaffepryl!!

Jag har ju gått och köpt en riktigt läcker kaffebryggare. Det är ingen exklusiv kaffemaskin, nej tvärtom kan man faktiskt säga. Här går man lite tillbaka i utvecklingen. Jag kokar vatten i en panna och brygger på gammaldags vis, ja som man gjorde förr innan de första Melittabryggarna gjorde entre´ i våra svenska hem. Doften av kaffe blir extra påtaglig och själva proceduren gillar jag verkligen. Inspiration fick jag ännu en gång från Anna som har bloggen Starwoman. Henne har jag följt i massor med år och detta är inte enda gången som jag inspirerats av henne och hennes fina inredningsstil. Det var flera år sedan som jag såg en liknande hos henne, men nu var det dags för inköp. Det var en annan glaskanna som ingick i köpet, men jag tyckte att min gamla kanna passade bättre. :) Så fick det bli!! 
Nästa gång som ni kommer på kaffekalas till mig så lovar jag att ni ska få kaffe från den här. 

Nu är det snart dags att åka till Skrylle för en heldag där med kolleger och en del jobb. 

Ha en fin dag! 

Kram
@nneli 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar