lördag 25 augusti 2012

Trevlig Stockholmstur en härlig sommardag!


Stockholm i mitt hjärta,låt mig......
En regnig dag tog jag X2000 till Stockholm och möttes där av stålande solsken och värme. Jag strosade runt och njöt av storstadsatmosfären och handlade i mina favoritaffärer. Åt och drack gott och hade det bra. På kvällen tog jag tåget hem igen och möttes av maken på stationen. Det hade ösregnat hela dagen här i Skåne.  




Jag inledde med ett besök i min absoluta favoritaffär i Stockholm,SVENSKT TENN. Här tog jag en kopp te och två underbart goda scones med marmelad och utsökt ost.Mmmm,vad jag njöt av detta och av att ha hela dagen framför mig.

Mmmmmmmm........................


Ny affär i Gamla Stan



En av mina favoritrestauranger finns i Gamla Stan. Fina byggnader och härlig stämning på torget

       Mums vad gott med en mjukglass i solskenet på    
       Drottninggatan en fredagseftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar