lördag 23 februari 2019

Lördagskväll efter en solig och härlig vinterdag!



Jag hopas att ni alla har en skön lördagskväll!
 
Jag har inte tittan in här på några dagar,
men nu ska det bli ordning på torpet igen!!
 
Idag har det varit en riktigt solig och fin dag. Jag har varit ute en sväng i trädgården och klippt ned lite vissna kvistar och tittat efter vårtecken. Det hittade jag i form av bl.a blommande krokus. Snödroppar och vintergäck har blommat ganska länge och tulpaner och påskliljor har kommit en bra bit på väg i rabatterna. 
  
Lite städning har det också blivit idag och inte att förglömma,
en skön middagslur på soffan och läsning i Gail Honeymans roman om
" Eleanor Oliphant" En riktigt bra bok, mina vänner. Läs den!!!      
 
Efter en god middag bänkade vi oss framför sista deltävlingen av Melodifestivalen,
ja om man inte räknar "Andra chansen" på lördag förstås.
Alla vi här hemma var överens om att rätt låtar gick direkt till final.
Vi gillade speciellt 16-årige Bishara med sin " On my own". Så duktig kille!
 
Nu blir det fortsättningen på filmen om allas vår Astrid Lindgren i "Unga Astrid".
 
Ha en fin fortsättning på kvällen så ses vi igen i morgon.
 
Kram från mig
@nneli   
 
Nejlikorna som jag köpte för 1,5 vecka sedan står fortfarande lika fint.
Nu har jag flyttat över dem i små glasvaser och de är så söta, speciellt de ljust rosa.
 
 



Ser ut som små rosenknoppar!



De lila satte jag här.


Och familjens egen lilla linslus.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar