söndag 13 juni 2021

Hipp, hipp HURRA för vår Johanna, som fyllde 28 år igår!

Igår fyllde älskade Johanna 28 år! 
Johanna kom hem en sväng på sin födelsedag och fick frukost på sängen, paket och vacker sång. Sen kom Oliver på lunch och det blev Johannas favoriträtt, helstekt kyckling med nypotatis, brunsås, gele´, bönor och rödkål i solskenet på altanen. 

På kvällen åkte vi till henne och Oliver på födelsedagskalas tillsammans med mina föräldrar. 
Johanna delar upp sina gäster och tänker Coronasäkert ett tag till. Bra där, Johanna. 

Vi fick först skumpa på den soliga balkongen. Till detta smakade det bra med
 smördegssnittar och lite andra godsaker.  
Sen fick vi laxfile´med god sås, nypotatis, sallad och bröd. Så gott! 
Till kaffet blev det Johannas goda chokladtårta med två sorters frosting, 
hembakade cookies och vetebröd.  

Vi hade en så trevlig kväll med en glad och nöjd födelsedagsgris och minst lika nöjda gäster. 
Vad vore en födelsedag utan Johannas quiz. Kvällens quiz var i två delar med intressant innehåll. 

Tusen tack kära, älskade Johanna för att du är den du är, och tänk så mycket kul vi har ihop du och jag, så fort vi ses. Det blir oftast minst ett skrattanfall, per tillfälle.

Nu ska jag läsa i min bok efter att ha slitit med målning av möbler, 
utgrävning av rabatt, vattning och lite annat, denna söndag.   

Kram till er alla från mig
@nneli

    

Paket, blommor, frukost och sång, precis som det ska vara. 
  


Musse firar lillmatte förstås! 

Glad och fin födelsedagstjej och flaggan är i topp förstås.  

Oliver kollar flaggan!!

Mor på kalas hos sitt näst äldsta barnbarn.


Två fotbollsentusiaster, vilken tur att det slutade väl för den danske spelaren.   
Den goda maten!!


Ännu flera paket!!!

Också de goda hembakade bakverken. 

Syns jag i bakgrunden, sa Oliver. 



28-åringen!! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar