onsdag 6 oktober 2021

Österlen!!

Hej alla! 

Jag är lite efter i mina uppdateringar, här på min lilla blogg, men här kommer i alla fall ett inlägg från förra helgen. 
Då var vi på Österlen hela lördagen. Vi inledde med ett besök i Simrishamn, en härlig sommarstad , men som jag även uppskattar på hösten, speciellt en solig och fin dag som denna.

Det blev en sväng på loppisen, det var dock få försäljare, denna sista loppisdag för detta året och det blev inga fynd där. Det blev det dock på eftermiddagen då det var loppis i Kivik. Hehe!!

Men då hade vi först strosat runt i Simrishamn, handlat på torget, köpt Morristyger på Karins tyger och varit på Lasse Åberg utställning på Österlens museum.
På loppisen köpte jag en gammal trälåda på ben, några vackra krukor, två tavlor, helt nya sekatörer, fina glas, en tekanna och lite annat som säkert dyker upp på någon bild framöver. 

Jag bjöd svärmor på lunch och hembakad päronkaka och Mårten stängde av vattnet och bar in alla trädgårdsmöbler, klippte gräset och gjorde klart inför hösten i sommarhuset. 

På hemvägen blev det en "slottsrunda" i det vackra höstvädret. 

När vi äntligen var hemma efter denna innehållsrika dag, så blev det goda pizzor och TV. 

Kram på er alla! 
@nneli     
   
Rådhuset i Simrishamn, där svärfar satt ting en gång i tiden. 
Så fin byggnad.  

Simrishamns kyrka, där maken är döpt.

Än blommar stockrosorna på Österlen. 

Gården på Österlens museum. 


En liten Lasse Åbergutställning på museet.




Vi ses till våren.... 

Nötfångst! 

Den här skylten finns utanför Lövestad. Tål att tänka på.... 

Kram från mig
@nneli

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar