lördag 20 november 2021

Besök på Skissernas i Lund och boktips från Malin Persson.

Hej och hoppas att ni alla har det bra i dessa novent- tider Nytt ord för tiden före advent och när man börjar förbereda sig själv och hemmet för advent.

Förra helgen var vi på Skissernas i Lund och njöt av konst, trevligt samtal med Malin Persson, ni vet Malin från Trädgårdstider m.m. Hon blev intervjuad 
( ja inte av mig) om sin familj, yrkesliv och om sin bok " Systrarna Perssons skafferi". Den har hon skrivit tillsammans med syrran, vilket ju titeln avslöjar. 

Jag har läst den, men var mest imponerad av de vackra bilderna. Rawfood, Kombucha och örtlatte är inget för mig. Hehe. Kanske dock ska testa syrensaft och rönnbärskapris. Och definitivt ett superbra recept på granola. 

Njut av bilderna från Skissernas nedan och ha en fin lördagskväll.    
Det ska vi ha med god mat, bra TV-program och kanske lite glögg minsann. 

Kram från mig
@nneli
  
Margaretha Krook, prototypen till statyn vid Dramaten i Stockholm.
Hennes varma mage där har våra barn känt på många gånger. 

Maken vid några små blyertspennor. 




Jag, vid den "lilla" statyn.


Söta Malin med sin bok! 



Höstkväll i Lund! 

Boken har landat i min fåtölj!  



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar