måndag 20 juni 2022

Dottern tar sin juristexamen 2022-06-17.

Oj,oj, oj vilket långt hopp det blev sedan mitt senaste inlägg här. Jag hade ett tag tänkt att jag skulle lägga ned min blogg, men när jag ser att ni är många som fortfarande tittar in här varje dag, så har jag ändrat mig. Jag har även själv saknat detta, kan ni tro. Det är även flera i min närhet som har satt fart på sitt bloggskrivande igen och då blev jag inspirerad på nytt. 
Så här är jag och ni som vill och uppskattar mina inlägg 
och bilder är så varmt välkomna att följa mig här igen. 

Jag börjar med ett inlägg från i fredags när vår kära dotter Johanna tog sin juristexamen efter 4,5 års tuffa studier. Ni som följer mig på instagram har redan sett en del av bilderna där. 
Här nedan kommer ytterligare bilder" av familjens nybakade jurist. 

Först blev det obligatorisk fotografering på trappan utanför Juridicum, följt av en högtidlig och fin ceremoni i Allhelgonakyrkan med tänkvärda tal, diplomutdelning, stolta studenter och föräldrar. Vi sjöng Den blomstertid nu kommer", lyssnade på vacker musik och därefter blev det mingel, kramkalas och mousserande dryck utanför kyrkan. 

Vilken fin och minnesvärd dag det blev för oss alla som var med. Varje student fick ta med sig fyra gäster  och efter moget övervägande så blev det förutom, vi föräldrar och Oliver även mormor som fick komma med. Jakob tyckte att det var trevligt att deras mormor, skulle få uppleva detta och avstod sin plats.    
 











Johanna tillsammans med Emma och Evelina, två av hennes kursare.  


Vackra Allhelgonakyrkan. 

En lååång rad med ca 120 nyutexaminerade jurister.



Tal av Patrik Lindskoug, vice dekan, på Juridiska fakulteten i Lund. 

Och högtidstal av en mycket högt uppsatt affärsjurist, 
vid namn Lennart Blecher.  

Johanna efter diplomutdelning och fotografering. 



z
Utanför  kyrkan, hittade vi Oliver samt Emmas sambo Felix.



Johanna poserar utanför kyrkan. 

Mingel och mousserande! 


SKÅL!!!!

Mingelborden var dekorerade med lagböcker.
Vad annars? Hehehe

Lektorer på Juridiska fakulteten, Patrik ( vice dekan), Britta ( som fick pris som årets lärare),
Eva (dekan), Richard lektor i finansrätt).

Johanna tillsammans med fler kursare. En av dem kommer hon nu att bli kollega med. 

Mormor, Oliver och Mårten innan vi skulle köra hem, för att ta emot våra gäster.  


Och slutligen Johanna och Lina, två goa kompisar från studietiden. 
Lina hade arrangerat dagens examenshögtid.

Om ni orkar och vill så kommer det ytterligare ett inlägg från denna dag.

Ha en fin kväll och stor kram från mig
@nneli

Ps Det känns bra med beslutet om bloggen.  :) 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar