onsdag 19 oktober 2022

Y-town, en fin stad!!

Fina, fina YSTAD! 
Här i Ystad, gick jag mina gymnasieår där jag trivdes fantastisk bra. Här har jag kära vänner sedan ungdomens dagar. Hit flyttade jag när jag flyttade hemifrån, till en mysig tvårumslägenhet i ett vackert gammalt hus. Här arbetade jag som servitris och bartender under studietiden (på  Starshine, disco och restaurang vid Eastgate Square.) Här har jag tillbringat många festkvällar och trivts som fisken i vattnet. 

Här har jag även tillbringat härliga sommardagar tillsammans med familjen under min uppväxt. Det var ju till Sandskogen i Ystad man åkte för att sola och ta salta bad. 

Ja, denna fina stad väcker massor med minnen.  När jag ändå skulle till Ystad på dammiddag, 
så passade jag på att strosa runt några timmar i oktobersolen. 

Nedan ett litet axplock som denna stad erbjuder. 
  
Broder Eskil, en populär staty i Ystad.  

Det ståtliga Klostret. 

Många koppar kaffe, har det blivit på Bäckahästen!

Fina gamla Mariakonditoriet, vid Stortorget och Mariakyrkan. 

Det är fint, är träden matchar husen. 


Mariakyrkan.

Här finns Sveriges äldsta biograf, Scala.

Vägspärrar i form av söta hästar.


Också alla fina och pittoreska gatuhus! 




Wallanders favoritcafe´, Fridolfs.

Ja, det var allt från Ystad för denna gång. 

Kram 
@nneli

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar