fredag 5 maj 2017

Hotellfrukost och en tur till skärgården= underbart!

Hej på er denna fredag i maj, den finaste av månader.
Jag måste bara dela med mig av dessa bilder från när jag tog en skön skärgårdstur  under en av mina Göteborgsdagar. 
Maken arbetade ju och kunde tyvärr inte följa med. 
Jag tog en spårvagn till från hotellet till Saltholmen där färjan utgick ifrån. 

Det finns många fina öar att välja mellan men valet föll denna gång på Styrsö.   
Underbart väder som ni ser om än liiite kyligt. 
Solen sken, det var frisk hög luft och så vackert = underbar start på dagen. 
Klockan 11.30 var jag tillbaka på fastlandet igen och kunde inleda min shopping. 😉  

Så fint!



Vi åkte i ganska hög fart stundtals.  😊 


Vackert!!

Helt okej skärgårdsvilla!

Även den här högt belägna villan var så fin. 


Värdshuset på Styrsö.

En liten skärgårdskompis!









Här kommer båten för att hämta tillbaka mig och
en till som skulle tillbaka till fastlandet igen.





Den här fina hunden var också ute på en liten skärgårdstur.

Det är verkligen många både bofasta och turister som åker ut till de olika öarna.
Båtarna går ofta och om man liksom jag, köper ett dygnskort för kollektivtrafik så gäller detta även på dessa båtar. 


Detta är från morgonens goda hotellfrukost. 


Fina grytor med den varma maten. 

Gott kaffe på gång.... ☕☕



Den här skylten tyckte Mårten och jag var väldigt kul.
Verkar ju inte såå speciellt att bjuda på ett stekt ägg när det finns
så mycket annat gott att välja på. 😉😊😋


Fina stilleben på lite olika ställen på hotellet,
vilket förstås uppskattades av "moi".

Nu är det fredag igen och ikväll kommer maken hem sent från sitt arbetsmöte i Stockholm. Johanna ska till Oliver och Jakob är som vanligt i Lund.

Detta innebär att det bara är Musse och jag här hemma som ska ha fredagsmys 😻😺.
Det blir middag framför TV:n och sen ska det kollas ikapp
serier. Jag hoppas att jag håller mig vaken länge.

Ha en skön fredagskväll!

Kram från @nneli 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar