onsdag 10 maj 2017

Shoppingtips i Göteborg och snart trädgårdsvisning..

Halloj! 
Jag tänkte att jag tittar in snabbt och säger hej och ger er några finfina 
shoppingtips om ni är i eller i närheten av Göteborg. 

Min shoppingtur inleddes med att besöka blomsteraffärer med försäljning längs med Arkaden i centrala Göteborg. Vackra buketter till bra priser.



Ett besök på NK är ju alltid trevligt, även om butiken i Göteborg bara är en skugga av  underbara NK i Stockholm. Tänk när NK även hade en butik i Malmö , det var tider det.
Det var i de lokaler, där Hansakompaniet numera huserar.

Detta är choklad och teshopen på NK.
Där köpte jag te och fina burkar . 

I Göteborg finns ju även en filial till min absoluta favorit, Svenskt Tenn.
Den heter Tinna och här finns förutom underlägg och tyger, även en del annat vackert. Adressen hit är: Kungsgatan 56.


Passa även på att besöka Antikhallarna, vilket jag gjorde.
Fina antikaffärer och mysiga lunch och fikaställen. Här köpte jag några fina saker. 

Artilleriet är ett annat måste när man är i Göteborg.
Jag blev dock lite besviken på deras sortiment denna gång. 



Ännu en mysig affär vid namn Grandpa med både inredning och kläder. 

Den här mysiga butiken med blommor och prylar måste ni besöka nästa gång! 

Bilder från Floramor och Krukatös.  



Varje cafe´ med självaktning har en Daggvas.🌹😉

Precis hemkommen från arbetet och nu bär det snart iväg
på trädgårdsvisning i Torna Hällestad.

Hoppas att regnet håller sig borta.....☂☂

Kram från mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar