onsdag 30 september 2020

Sensommar i krukorna.

Vilka sköna sensommarkvällar vi har hööruni!  Som hon tjatar om detta,
tänker ni kanske, men jag kan inte låta bli!!
Färgerna skiftar över till vackra höstfärger och det är frisk och klar luft och så behaglig temperatur. Och vet ni, det finns år då även 
oktober månad har varit både solig och varm.

För mig infaller den riktiga höstmånaden egentligen inte förrän i november.

Detta träd köpte jag i Flyinge för två år sedan, och det är grönt på våren och på sommaren för att sedan övergå till höstens färgpalett. 

Tyvärr har jag ingen aning om vad trädet heter, någon av er som vet kanske??
     

                                 En annan favorit är detta vackra Höstsilverax, 
                             med en underbar doft. En liten kvist sprider väldoft i ett                                 helt rum.  Kan alltså varmt rekommenderas.
        På vår altan står just nu ett vildvin, en buxbom, ett olivträd, en lager och ganska           många "plättar i luften" i krukor och väntar på  vinterförvaring. 


Ha en finfin kväll, själv ska jag se på "Bonde söker fru" med dottern ( tradition), 
dricka kaffe och äta vaniljfyllda chokladgrodor.  
Tjingeling......













 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar