söndag 11 oktober 2015

Österlenbesök med flera trevliga stopp.

Hej på er denna söndagskväll! 
Jag hoppas att er helg har varit fin! Idag har vi varit iväg på Österlen. 
Vi har hälsat på svärfar och hjälpt honom med lite olika sysslor. Han och jag tittade dessutom på Prins Nicolas dop tillsammans. Ganska roliga kommentarer från "svärfaren". 

Här är vi på väg tidigt i morse. Ser ni de tre vildsvinen som sätter fart över fältet. 
Nej, de är inte så lätta att se men de var anledningen till att maken stannade bilen och jag fick fram kameran.    Hehehe....


Här rullar vi in i vårt fina Vitemölla. 

Jodå, den fina äppeltavlan fanns kvar även denna helg.  

Även den sedvanliga äppelutställningen var fortfarande fräsch och fin. 


Sådana här äppelskulpturer blev maken lite intresserad 
av att fixa till vår trädgård.
Inte sant, Mårten?

På hemvägen körde vi in om i en av mina små favoritbyar, nämligen Skåne-Tranås. Där har jag tillbringat många härliga dagar under uppväxten. Min farmor och farfar bodde där och vi hade också ett eget "Villa Villekulla" där. 

Idag var det projektet " Genväg Österlen" med försäljning av godsaker, 
provsmakning, fika m.m.  Det var dessutom loppis. 

Det mesta skedde på gamla fina Tranåsgården som ligger på
kullerstenstorget i byn.

Efter detta besök så var jag för första gången inne på "Verandan på Österlen",
en liten charmig butik med inredning och design.
Jag och den trevliga butiksägarinnan fick genast en bra kontakt och hann prata om både det ena och det andra innan jag hastade iväg ut till maken, som väntade i bilen.    

På somrarna kan man fika i den mysiga trädgården.

Orangeri med fina citrusträd.


Jag och denna trevliga kvinna hann prata mycket på kort tid. 

Fina saker med ny design. Bland mycket annat fanns jättefina ullmattor. 

Jag blev även inbjuden i hennes privata vardagsrum.

Sen blev det ett spontanbesök hos mina föräldrar, alltid lika välkomnande och trevligt.
Här är dem på uppfarten tillsammans med charmiga bushunden Fritz.   


Här är vi snart hemma och titta så många kor. Ett snabbt foto blev det genom bilrutan.
Nej då, lilla mor det var inte jag som körde.

Nu väntar Wallander, kaffe och lite skön tid i fåtöljen.

 Ha det fint så hörs vi i morgon!
Kram på er/@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar