söndag 21 juni 2020

MIDSOMMARAFTON 2020!!

Jag hoppas att ni alla har haft en riktigt härlig midsommarhelg med trevligt umgänge,  tårta, en sillabit och lite annan god mat, solsken, jordgubbar och kanske lite avkoppling. Vi firade här hemma hos oss tillsammans med Johanna, Oliver, mina föräldrar och maken och jag. ett lagom och bra firande detta speciella år. Inga problem att hålla avstånd och ändå ha det trevligt och bra tillsammans.  

Vi inledde förstås med kaffe, jordgubbstårta, en "virre" och lite punsch.

Efter midsommarmaten blev det två quiz, ett hade Mårten gjort och ett hade Johanna gjort. Jordgubbar till dessert och sen kaffe med choklad. 
Två regndroppar kom det annars var det fantastiskt fint väder med sol och värme. 

Igår, på midsommardagen åt vi till lunch rester av våra
 favoriter från midsommarbuffe´n.
Mina är mors stekta inlagda sill,ägg, prinskorv och sparrisomelett,rökt lax, mitt hembakade grovbröd och en citronsnaps ( min egenhändigt kryddade ). 


Oliver och Mårten oljade in golven i Johannas och Olivers lägenhet och eftersom de inte behövde någon hjälp av oss avseende detta, så kunde vi med gott samvete fixa här hemma, plantera i trädgården, sova middag, läsa lite och laga middag.  

Jag plockade även fläderblommor ( i egna trädgården, minsann) 
och gjorde en omgång saft. Jisses, så gott det doftar i köket..... 

Ha nu en bra fortsättning på helgen så hörs vi snart igen! 

Kramar
@nneli   

Nedan lite bilder från midsommarafton! 
   
      








Sötisar!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar