onsdag 31 mars 2021

Fix med växter och sådder.

En av mina favoritkrukor är nu fylld med krysantemum i lila, vitt och rosa. Betalar man bara 10 kronor styck för superfina exemplar, ja då kan man fylla flera krukor, eller hur? 

Idag har det varit riktig vår här i Skåneland, många plusgrader minsann. Tänk om detta fina väder kunde hålla sig över påsken, när vi är lediga. Det ser ju faktiskt ganska bra ut i alla fall någon av påskdagarna.  

Ikväll har jag varit ute och planterat lite perenner. Så skönt att det är ljust längre på kvällarna nu så att man hinner fixa lite efter jobbet. Jag har tagit fram växterna från garaget där de har fått bo under vintern. En del hade klarat sig fint och en del får åka till tippen. Men så är det varje år. Alla citrusväxter och olivträd är finfina, för de har fått stå inomhus och det har de klarat. 
Nu ska de få lite citrus resp. olivträdsnäring. Det är de värda efter den torra inomhusluften. 

Både garaget, lusthuset och det lilla växthuset har städats och jag känner mig riktigt nöjd. 
Nu ska mina sådder stå där och med lite bubbelplast över på nätterna,
 så ska det förhoppningsvis funka. 

Ha en fortsatt fin kväll alla kära bloggläsare! 

Kram
@nneli    



                                          Storfavoriten, Rosenskärmen blommar ju om på samma                                                                      blomställning. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar