tisdag 4 januari 2022

Mitt juliga dockhus!

Ja, en liten titt i mitt juliga dockhus, får det bli innan det återvänder till vinden.
Vi har så kul på mitt jobb angående min dockhussamling. Många skratt och tokerier kring detta. 

Det började ju med att jag köpte ett hus för två år sedan. Sen var det så kul att fixa och greja, köpa miniatyrer, göra egna kakelugnar, gå med i samlargrupper, måla, tapetsera och klä om minimöbler. 
Detta ledde till att jag köpte flera. Min tanke är att sälja en hel del av dem, men än har det inte blivit av. Jag kommer att ha kvar mina favoriter, som är fem av husen. 

Min samling uppgår just nu till 10 stycken hus med olika teman. 
Jag har bl.a. ett med jultema, ett i svart-vitt, ett med grönt tema,
ett i lite elegant stil med kakelugn m.m., ett i blått, ett med fyra våningar and so on. 

Julhuset är ju bara framme en månad per år,
 sen åker det tillbaka till vår vind, där jag förvarar detta och flera av de andra.   
Denna julen har det stått i badrummet. 

Minijulgranskulor i sina gamla originalfack.  

 



Min mini fåtölj, "Ägget" ( design Arne Jacobsen), som jag fick när jag var liten.
Den är lite "luggsliten" på ryggstödet, vilket är ett minne från barndomen,
min lillebror har gnagt där. Hehehe.....
    



Jultårtan på bordet!

Lekrummet.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar