söndag 6 december 2015

Andra advent, julfilm, glögg och en jättekrans i buxbom.

Tjenixen på er denna andra söndagen i december. 
Jösses Amanda, vad tiden går fort, redan dags att tända andra ljuset. 
Idag var Johanna iväg på brunch med sina väninnor och när hon pratade om scones och annat gott som de skulle äta så fick jag ju ställa mig vid spisen och fixa till oss här hemma också. 
En bra början på dagen med rykande varma scones, päronmarmelad, ost och te. 

Jag hade lite planer på att åka till Katrinetorps julmarknad idag,
 men det var så skönt med en hel dag hemma så det fick bli så. 
Björnstorps julmarknad var ett annat alternativ men som sagt ibland 
är det verkligen "borta bra, men hemma BÄST".    

I eftermiddags tittade vi på Polarexpressen och drack glögg. 
Filmen har blivit en smått klassisk julfilm och den är absolut sevärd.  



Jag har gjort en ganska stor buxbomskrans idag.

Jag är usel på att göra kransar men den här får duga och 

får hänga under kristallkronan (till en början i alla fall).    


Ha nu en fin adventskväll så hörs vi i morgon!
Här ska vi nu titta på Solsidan, Hellenius och Beck.

Kram/@nneli


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar