torsdag 24 december 2015

Lillejulafton och tomteverkstad här i vårt hus!.

Lillejulafton och hela la familia är samlad för att inleda julfirandet. Härligt! 
Jag föreslog att vi kunde äta den nygriljerade och väldoftande skinkan till middag men jag anade besvikelsen hos de övriga familjemedlemmarna. 
Det fick bli ryggbiff med bea och pommes istället och alla var glada och nöjda.   
Dagen har gått i ett här hemma. Jag har gjort Janzzons frestelse, städat, handlat, griljerat skinkan, kokt gröt, dukat och slagit in massor med julklappar. 

Så här såg det ut ikväll när det var tomteverkstad hemma hos oss. 


Nästan alla paket går i rött och vitt detta år.


Nu börjar det bli klart. Puh!!!

Ett paket till mig där från TOMTEN minsann. 


Paketen har nu hamnat under granen och Musse inspekterar som tidigare år.
Hon lägger sig gärna   paketen.  


Gran och paket, massor med tända ljus och familjen samlad denna uppesittarkväll.
Nu är vi redo för julafton.

Ha en underbar jul alla ni kära och fina läsare av min blogg!
Jag blir så glad när jag ser att ni tittar in och av alla
positiva och trevliga kommentarer som jag får av er.  

En varm julkram till er från mig/ @nneli

I morgon,eller idag blir det ju ska ni få se några bilder från årets juldukning här hemma.
Nu säger jag gonatt!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar