torsdag 24 december 2015

Årets juldukning och lite till.........


Julafton och ett skönt lugn har lagt sig hemma hos oss. Allt som behöver vara klart för att det ska bli ett fint julfirande är klart och det som inte hanns med, det får vi klara oss utan. 

Här är årets juldukning och i år blir det i färgerna blått, rött och vitt. 
Jag har lånat min mors jultallrikar från "Kongelig Dansk" och tillsammans med vita tallrikar , silver och lite inslag av rött så blev dukningen så här. 
Tipset om att duka med jultallrikar fick jag på en annan blogg redan förra året.     

Jag har lagt Johannas spegel i mitten av bordet för att som min vän Ann sa:
Få lite "Downton Abbey" känsla.  

Jadå, Johanna du ska få tillbaka din spegel efter jul. Hehehe....


Ha en fortsatt underbar julafton kära ni, så hörs vi snart igen!!

Nu firar vi jul hörru ni, med allt vad det innebär. Massor med god mat, dryck, godis, julklappar, tomte, Kalle Anka, glada barn och vuxna, släkt och familj samlad och ett julpyntat hem.

Många tankar och även gåvor och pengar skänker vi till dem som inte har samma möjligheter som vi att fira jul. Min familj är duktig på att skänka till behövande.

Just nu ska maken och sonen köra till flyktingboendet här i närheten och låna ut vårt  pingisbord. De hade fått massor med kläder och annat men behövde lite sysselsättning.
Vi hoppas att de tycker att det blir kul med lite pingis.

Kram på er/@nneli

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar