söndag 17 november 2019

Bjudna på jättegod middag i finfint sällskap!!

Igår kväll bjöd Johanna och hennes Oliver, Mårten och mig och 
Yvonne och Jonas på en jättegod middag. Vi var här hemma hos oss men det var de som handlade, tillagade och serverade oss hela kvällen. 

Johanna hade dukat fint och de  hade tillagat en fantastiskt god gryta med fläskfile´, starka korvar, lök, grädde, creme fraiche, stekt bacon och till detta ris och en god sallad med fetaost. Vin, öl och cider serverade de till detta. 

Desserten bestod av pannacotta med passionsfrukt. 
Senare blev det kaffe, choklad och avec.
Sen spelade vi "Phase 10" och det var inte vår familj som vann om man säger så.... 

Supertrevlig kväll med härliga vänner och ett finfint värdpar blev det! 
Så härligt att bli uppassad och serverad i sitt eget hem. 

Nu är det söndag och snart är det dags för middag igen. Idag har maken putsat fönster,  jag har möblerat om lite och sen blev det även lite trädgårdsfix. 

I köket just nu är makens nyinköpta glassmaskin i full gång och till dessert ikväll 
har det utlovats romrussinglass. Mmmm......  

Där står dem ju, kvällens charmanta värdpar!!  






Denna ljuvliga bukett fick jag av min vän Mona i fredags. 

Mårten har fotograferat kvällens gäng.

På bilden nedan den supersöta lilla ankan i trä och med världens finaste gummistövlar som Johanna och Oliver fick av Yvonne och Jonas.
Jag och Mårten fick ett gott vin!! 




Ha nu en riktigt skön avslutning på helgen. Jag måste hinna med en snabb promenad också, innan det är dags för Solsidan och Hellenius.

Kram från mig
@nneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar