lördag 23 november 2019

Trevlig pysseleftermiddag med ett gäng trevliga damer.

I torsdags hade jag ett helt gäng trevliga damer här på 
lunch, fika och julpyssel. De var lite rädda för min kamera så det blir ingen bild. Hehehe...
Vi gjorde dörrkransar inför julen, pratade om många viktiga och kanske även lite mindre viktiga saker. Vi hade en riktigt kul eftermiddag.   
Jag fick vackra amaryllisar som jag nu själv ska driva fram till jul. Spännande! 

Vi åt en kycklinggratäng med bl. a majs, broccoli, grädde, curry och 
mangochutney. Klyftpotatis och haricot vertes serverade jag till. 
Desserten bestod av smördegsinbakat äpple med sirap och smör. 
Till kaffet blev det en smaskig saffransbutterkaka som en av gästerna hade med sig. 
  



Förra veckans rosbukett är fortfarande lika fin.  

Äpplena med vaniljsås. 



Och nedan våra färdiga alster. 




Idag är det lördag och snart blir det frukost och Melodikrysset, vilket är en riktigt bra start på lördagen. Oliver är på väg hit med färska frallor och kaffet är på gång. Idag ska resten av adventsstakarna plockas fram och det är lika spännande varje år att se vilka som fungerar och vilka som måste justeras eller få nya lampor. Man undrar verkligen vad det är som händer under året på vinden, då ljusstakarna är fullt fungerande när de sätts dit efter julen. Mystery!!

Ha en fin lördag alla!

Kram
@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar