söndag 11 juli 2021

En härlig kväll på Österlen.

Vilken fin och trevlig kväll vi hade igår. 
Jakob och Sofia kom till oss för att stanna några dagar.
 Härligt att ha både dem och Johanna här, men vi saknade förstås Oliver, som var på släktkalas.

Efter en lite småmolnig dag, så blev det en underbar kväll, med denna vackra vy i hamnen.
Jag inledde dagen med ett loppisbesök i Simrishamn, inköp av färskt bröd och jordgubbar på torget för att sedan åka hem och bjuda barnen på lunch, umgås, äta middag för att avsluta kvällen i nedanstående vackra miljö. 

Sen löste vi dagens stora utmaning, ett supersvårt korsord,
 som vi till sist löste efter ett gott teamarbete. 
Enkel, men avkopplande, och kul sommarsysselsättning.   
       
 Nu har vi precis sett finalen i fotboll och oj, oj oj, vilken bra match det blev. 
Vi var så engagerade och uppe i varv alla här. Med Irish Coffee, snacks, öl, italienska drycker, fotbollschoklad och annat så höll vi oss pigga.

Nu ska jag dock sova, för jag har precis lovat alla scones till frukost i morgon. 

Sov gott alla, så hörs vi snart igen. 

Kram
@nneli 




Jakob fotograferar syrran i hamnen i Vitemölla. 










Vilken fin kväll! 








Jag tog foton på Jakob i smyg, medan Sofia, Mårten och jag själv
klarade oss undan fotoblixtarna. 

En som däremot fastnade på en bild var grannens fina katt.
Vilken personlighet. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar