torsdag 22 juli 2021

HEMMA IGEN, efter fyra härliga sommarveckor på Österlen!!

Nu är vi hemma igen, sedan ca en vecka, efter att ha  tillbringat fyra härliga veckor på sommarstället i Vitemölla. Sol, havsbad, mysigt umgänge med familjen, möten med vänner, ljumma kvällar, vackra solnedgångar, läsning, korsord, sommarprat på radion, god mat, goda drycker, fika, midsommarfirande, små utflykter, cykelturer, kändismöten m.m. har dessa sköna dagar främst bestått av.  Men nu är det faktiskt ganska skönt att vara hemma igen, man vänjer sig snabbt och kontrasterna är det bästa. Det är kul att kunna följa allt som blommar i trädgården, kunna vattna när det behövs utan att besvära grannar, svärson och son.  

Nu har jag även börjat jobba igen och det var väldigt folktomt på skolan, kan man säga. De flesta är fortfarande lediga och jag kunde ägna dagarna åt rensning, pappersmalning, förberedande inför hösten och inläsning av diverse material.  Jag kör med lite mjukstart så har tagit någon semesterdag per vecka och har ju även min lediga torsdag, så det känns bra. 

Nedan några bilder när kvällssolen tittade in, härhemma. 
      

Det här glasägget fann jag på ett av mina loppisbesök.
Visst är det fint?


Sov gott och kram från mig  
@nneli

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar