söndag 17 juli 2022

En dag och kväll i Båstad.

Jag hade förmånen att åka med maken till Båstad på en heldag, 
när han skulle på konferens på "Hotel Skansen".  Jag strosade runt och roade mig själv, när han  jobbade. Jag åt en supergod pizza på restaurang "Solsidan" i hamnen och fikade på ett mysigt ställe, träffade Björn Hellberg med son och fick en trevlig pratstund med dem, strosade runt bland vackra hus och trädgårdar på Aghardsgatan.

Besökte även diverse butiker bl.a Ralph Lauren och en fin anrik gammal bokhandel. Sen satt jag på en bänk i hamnen och vilade benen en stund och tittade på folk, hamnade i trevliga samtal med några hundägare och hade lite kändisspaning förstås. 

Återkommer till detta i nästa inlägg. Hehehe....!!!  


Så vackert i hamnen. 

 Och här hittade jag Johannas skylt. 

Fina båtar i hamnen.



Jag såg många fantastiska båtar i hamnen, modell större, men den finaste var denna, tyckte jag. 


God pizza på restaurang "Solsidan" i Båstads hamn. 




Birgit Nilsson statyn.

Bara Porschar så långt ögat kan nå....

Klassisk vy från Båstad.





Lite shopping!

Mysigt cafe´ på bokhandelns bakgård.  




Varje gång som vi är i Båstad träffar vi Björn Hellberg. Här är han  med sin yngste son. 
En trevlig pratstund blev det med dessa glada herrar bl.a om drejningen konst. Hehehe!!

Så sött med en rosa dörr, 

Den första Lamborghinin som jag har sett i familjemodell. 

Pittoreskt!!!

Så fint!!!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar