onsdag 20 juli 2022

Kärt besök!!!

När man får fint besök av dotter, mor och brorsonen Henning,
 då åker bakingredienserna fram och en jordgubbstårta fixas till fikat.  

Till middag åt vi fläskfile med klyftpotatis, kalla såser och sallad. 
Hemmagjorda glasstrutar med bär till dessert. 
 
Vi hade en jättetrevlig eftermiddag tillsammans, med mycket prat och skratt. Fyra olika åldersgrupper som hade riktigt trevligt och kul tillsammans och mycket att prata om. 
Från 13-79 år.  

Johanna stannade ett par dagar och då blev det hemmagjort smörgåstårta till lunch, helstekt kyckling till middag, några av hennes favoriter. 

Idag, onsdag är det varmt, nästan 30 grader.  Jag vattnade i morse, innan den värsta hettan kom. Det blev faktiskt även lite fixande i växthusen och lite ogräsrensning, men när svetten rann ned i ögonen så blev det solstolen i skugga och ett gäng korsord. Jag försöker även lyssna ikapp de sommarpratare som jag har missat och som intresserar mig. De bästa hittills är, Felicia Nestler, Farah Abadi, Agneta Sjödin, Lena Ph, Bengt Einar Johansson, Von Koenigsegg, Gudrun P och Vigdis. Idag ska jag lyssna på E-Type. 

Ha det gott i värmen!!!

Kram
@nneli

  
   






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar