torsdag 7 juli 2022

På besök i en trädgårdsväns, vackra trädgård!

I söndags var det ju "Tusen trädgårdar", och många som öppnade upp sina vackra privata trädgårdar. Jättekul att titta in hos andra och inspireras och prata med andra trädgårdsälskare! 

Men vi kunde inte göra detta i år, då maken och jag har fått Coronavirus. Efter att ha varit försiktiga i över två år och tänkt till både en och två gånger innan vi träffat andra, (för både egen och andras bästa), så var det dags, så att säga. 

Det kanske är så som maken sa, redan första Coronaåret, att alla får viruset, någon gång.
Jag är bara så tacksam att man inte fick det, de första svåra Coronaåren. 
 
Jag har haft feber ( som mest ca 39 grader), hosta (och som en följd av hostan, ont i revbenen), 
snuva och trötthet. Maken är pigg igen och jag känner mig bättre ( peppar, peppar).

Nåväl, på tal om trädgårdar och uteblivna trädgårdsbesök, så visar jag en fin trädgård, från i våras istället. En del av er har redan sett en del bilder på instagram, men här kommer några fler. 

Annette som den mycket trevliga trädgårdsinnehavaren heter var med i årets "Tusen trädgårdar". Några av er kanske var där. Jag är med i en mindre trädgårdsgrupp tillsammans med Annette  och några andra härliga trädgårdsmänniskor. 
Vi träffas lite då och då, vilket alltid är lika kul. 

Titta och njut!

Kram ( på avstånd) 

@nneli
    

Välkomnande entre´! 

Så söt skylt, på familjens lilla Zingo!


Zingo med sin matte!
















Vi blev bjudna på en så god soppa. Därefter kaffe med hembakade kakor. 

Så vackert både ute och inne! 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar