torsdag 7 juli 2022

Två bokklubbsträffar med fina vänner, en i Lund och en i Skanör.

Under våren har vi varit på två trevliga bokklubbsträffar, i vårt lilla gäng. 
Först ut var Mia som bjöd på god dryck med goda tilltugg- 
Därefter en smakrik och stark gryta, ris och sallad. 
Desserten var en av mina absoluta favoriter, citronmarängpaj.
Tyvärr har jag inga bilder på dessa goda rätter. 

 
God dryck ur vackra glas!


Vacker tulpanbukett!




Nästa träff var vi hemma hos Ing-Marie i Skanör, en solig och fin vårdag!  
Återigen en massa gott att äta och trevliga, givande samtal.
Tilltugg och Aperol i strålande solsken, en perfekt inledning. 
God vårlax med  primörer, kall sås och bröd.  

Desserten, en god cheesecake med hallonsås och kaffe ur Blå Blomkoppar. 

Nästa träff blir hemma hos mig nu i sommar! 
  







Så här vackert var det när vi åkte hem på kvällen.  

På hemväg från Skanör. 

Ha en fortsatt fin kväll. 

Förresten, ett serietips från mig blir " De underbara åren" på Svt2 kl. 21.40, ikväll. 
Jag tror att den kan vara bra och är den det, så har vi tre delar att se fram emot. 

Kram
@nneli   

 

2 kommentarer: